Tulosta liike

Voimaa vartaloon, vaativa

Alkuasento

Istu tuolilla, kädet puuskassa vartalon edessä.

Liikeselostus

Vie vuorotellen vastakkainen kyynärpää ja polvi yhteen. Kopauta kaksi kertaa kyynärpää ja polvi yhteen ennen vaihtoa. Tee liikettä molemmin päin useita kertoja (=sarja). Pidä tauko ja tee toinen sarja.

Suorituksessa huomioitavaa

Ojennu hyvään ryhtiin kiertojen jälkeen.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vinoja vatsalihaksia ja lisää liikkuvuutta selkääsi. Vahva keskivartalo auttaa säilyttämään hyvän ryhdin ja tasapainon kävelyn aikana.

Välineet

Tuoli

Voimaa vartaloon, vaativa

Alkuasento

Istu tuolilla, kädet puuskassa vartalon edessä.

Liikeselostus

Vie vuorotellen vastakkainen kyynärpää ja polvi yhteen. Kopauta kaksi kertaa kyynärpää ja polvi yhteen ennen vaihtoa. Tee liikettä molemmin päin useita kertoja (=sarja). Pidä tauko ja tee toinen sarja.

Suorituksessa huomioitavaa

Ojennu hyvään ryhtiin kiertojen jälkeen.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vinoja vatsalihaksia ja lisää liikkuvuutta selkääsi. Vahva keskivartalo auttaa säilyttämään hyvän ryhdin ja tasapainon kävelyn aikana.

Välineet

Tuoli

Takaisin hakuun