Tulosta liike

Yhdellä jalalla, keskitaso

Alkuasento

Seiso pienessä haara-asennossa ja ota tarvittaessa tukea edestä tai sivulta.

Liikeselostus

Nosta jalka irti alustasta polvea nostaen ja yritä seisoa yhdellä jalalla. Vaihda välillä jalkaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Seiso hyvässä ryhdissä ja pidä tukijalka hieman koukussa. Yritä seistä aluksi 15 sek ja pidennä aikaa tasapainon parantuessa.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa yhden jalan tasapainoa ja lonkan koukistumisessa tarvittavia lihaksia. Näitä taitoja tarvitaan kävelyssä, portaissa ja kynnysten ylityksessä.

Välineet

Tuoli, pöytä ym.

Yhdellä jalalla, keskitaso

Alkuasento

Seiso pienessä haara-asennossa ja ota tarvittaessa tukea edestä tai sivulta.

Liikeselostus

Nosta jalka irti alustasta polvea nostaen ja yritä seisoa yhdellä jalalla. Vaihda välillä jalkaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Seiso hyvässä ryhdissä ja pidä tukijalka hieman koukussa. Yritä seistä aluksi 15 sek ja pidennä aikaa tasapainon parantuessa.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa yhden jalan tasapainoa ja lonkan koukistumisessa tarvittavia lihaksia. Näitä taitoja tarvitaan kävelyssä, portaissa ja kynnysten ylityksessä.

Välineet

Tuoli, pöytä ym.

Takaisin hakuun