Tulosta liike

Yhteinen pallo kiertää istuen, helppo

Alkuasento

Istu parisi kanssa tuoleissa tai penkillä selät vastakkain, noin puolen metrin etäisyydellä toisistanne. Toisella on käsissään pallo.

Liikeselostus

Anna pallo molemmilla käsillä parillesi vartaloa sivulle kiertäen. Pari palauttaa pallon toista kautta takaisin. Vaihtakaa välillä pallon kulkusuuntaa. Harjoituksen voi tehdä myös silmät suljettuina.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ylävartalon ryhti koko liikkeen ajan. Seuraa katseella palloa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa selkälihaksia ja lisää rintarangan liikkuvuutta. Pään kääntämiset eri suuntiin kehittävät seisomatasapainoa. Tasapainoa harjoittaa myös silmien pitäminen kiinni.

Välineet

Tuolit tai penkki ja pallo ym.

Yhteinen pallo kiertää istuen, helppo

Alkuasento

Istu parisi kanssa tuoleissa tai penkillä selät vastakkain, noin puolen metrin etäisyydellä toisistanne. Toisella on käsissään pallo.

Liikeselostus

Anna pallo molemmilla käsillä parillesi vartaloa sivulle kiertäen. Pari palauttaa pallon toista kautta takaisin. Vaihtakaa välillä pallon kulkusuuntaa. Harjoituksen voi tehdä myös silmät suljettuina.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ylävartalon ryhti koko liikkeen ajan. Seuraa katseella palloa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa selkälihaksia ja lisää rintarangan liikkuvuutta. Pään kääntämiset eri suuntiin kehittävät seisomatasapainoa. Tasapainoa harjoittaa myös silmien pitäminen kiinni.

Välineet

Tuolit tai penkki ja pallo ym.

Takaisin hakuun