Tulosta liike

Yhteinen pallo kiertää, keskitaso

Alkuasento

Seiso haara-asennossa, parisi kanssa selät vastakkain noin puolen metrin etäisyydellä toisistanne. Toisella on käsissään pallo. Voit vaihtoehtoisesti pitää jalkoja peräkkäin käyntiasennossa, jolloin liike on vaativampi.

Liikeselostus

Anna pallo molemmilla käsillä parillesi vartaloa sivulle kiertäen. Pari palauttaa pallon toista kautta takaisin. Vaihtakaa välillä pallon kulkusuuntaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ylävartalon ryhti koko liikkeen ajan. Pidä polvet hieman koukussa jalka pohjat alustalla.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa selkälihaksia ja lisää rintarangan liikkuvuutta. Pään kääntämiset eri suuntiin kehittävät seisomatasapainoa.

Välineet

Pallo ym.

Yhteinen pallo kiertää, keskitaso

Alkuasento

Seiso haara-asennossa, parisi kanssa selät vastakkain noin puolen metrin etäisyydellä toisistanne. Toisella on käsissään pallo. Voit vaihtoehtoisesti pitää jalkoja peräkkäin käyntiasennossa, jolloin liike on vaativampi.

Liikeselostus

Anna pallo molemmilla käsillä parillesi vartaloa sivulle kiertäen. Pari palauttaa pallon toista kautta takaisin. Vaihtakaa välillä pallon kulkusuuntaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ylävartalon ryhti koko liikkeen ajan. Pidä polvet hieman koukussa jalka pohjat alustalla.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa selkälihaksia ja lisää rintarangan liikkuvuutta. Pään kääntämiset eri suuntiin kehittävät seisomatasapainoa.

Välineet

Pallo ym.

Takaisin hakuun