Tulosta liike

Yhteinen pallo kiertää, vaativa

Alkuasento

Istu lattialla polvet koukussa ja pallo sylissä.

Liikeselostus

Ota käsillä pallosta kiinni ja laskeudu vatsalihaksilla jarruttaen niin alas kuin pääset. Tarkoitus ei ole laskeutua lattialle asti. Kierrä palloa sivulta sivulle ja pyri koskettamaan pallolla lattiaan. Tee niin monta toistoa kuin jaksat ja nouse ylös.

Suorituksessa huomioitavaa

Jännitä vatsalihaksia koko liikkeen ajan ja pyri pitämään hartiat rentoina. Muista hengittää liikkeen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vinoja vatsalihaksia ja parantaa keskivartalon hallintaa.

Välineet

Pallo

Yhteinen pallo kiertää, vaativa

Alkuasento

Istu lattialla polvet koukussa ja pallo sylissä.

Liikeselostus

Ota käsillä pallosta kiinni ja laskeudu vatsalihaksilla jarruttaen niin alas kuin pääset. Tarkoitus ei ole laskeutua lattialle asti. Kierrä palloa sivulta sivulle ja pyri koskettamaan pallolla lattiaan. Tee niin monta toistoa kuin jaksat ja nouse ylös.

Suorituksessa huomioitavaa

Jännitä vatsalihaksia koko liikkeen ajan ja pyri pitämään hartiat rentoina. Muista hengittää liikkeen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vinoja vatsalihaksia ja parantaa keskivartalon hallintaa.

Välineet

Pallo

Takaisin hakuun