Tulosta liike

Ylävartalon kohotus, keskitaso

Alkuasento

Päinmakuulla lattialla molemmat kädet vartalon vieressä ja katse lattiassa.

Liikeselostus

Kierrä käsiä ulospäin, samalla ylävartaloa kohottaen. Pysy asennossa hitaasti viiteen laskien. Laskeudu hitaasti alas. Toista muutamia kertoja (=sarja), pidä tauko ja toista sarja vielä kaksi kertaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä niska pitkänä katse koko ajan lattiassa. Käsien kiertyessä lapaluut lähenevät toisiaan.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa yläselän lihasten voimaa ja kohentaa ryhtiä.

Ylävartalon kohotus, keskitaso

Alkuasento

Päinmakuulla lattialla molemmat kädet vartalon vieressä ja katse lattiassa.

Liikeselostus

Kierrä käsiä ulospäin, samalla ylävartaloa kohottaen. Pysy asennossa hitaasti viiteen laskien. Laskeudu hitaasti alas. Toista muutamia kertoja (=sarja), pidä tauko ja toista sarja vielä kaksi kertaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä niska pitkänä katse koko ajan lattiassa. Käsien kiertyessä lapaluut lähenevät toisiaan.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa yläselän lihasten voimaa ja kohentaa ryhtiä.

Takaisin hakuun