Tulosta ohjelma

Helppo Voitas-jumppa 2

Helpon Voitas-jumppa 2 yhdeksän liikkeen avulla voit harjoittaa voima- ja tasapainotaitojasi. Jumppa on julkaistu myös videona, jonka kesto on 32 minuuttia.

Löydät videon täältä: Voitas.fi Jumppavideot ja YouTube / Ikäinstituutti: Jumppavideot -soittolista

• Tee liikkeet rauhallisesti.
• Säilytä hyvä ryhti liikkeitä tehdessäsi.
• Pidä pieni tauko jokaisen eri liikesarjan välissä.
• Tehosta ohjelmaa käyttämällä 1-3 kilon tarrapainoja nilkoissa. Aloita kevyillä painoilla.
• Toista ohjelma päivittäin tai ainakin kaksi kertaa viikossa.
• Tee kutakin liikkettä 10-15 kertaa. Pidä pieni tauko ja tee sitten sama uudelleen.


Jaloilla tikaten, helppo

Nosta vuorotellen oikea ja vasen polvi ylös.

Keinuttelua sivulta sivulle, helppo

Keinu viemällä painoa jalalta toiselle ja jousta polvista. Voit myös nostaa varpaat irti alustasta painonsiirtojen aikana.

Siipien suhinaa, helppo

Jousta käsiä taakse esimerkiksi neljä kertaa, vaihda käsien asentoa ja tee joustot uudelleen. Jatka muutamia sarjoja.

Ristiaskeleet, helppo

Ota oikealla jalalla askel vasemman jalan eteen ja siirrä paino etummaiselle jalalle. Tuo oikea jalka takaisin alkuasentoon. Tee sama vasemmalla jalalla.

Potkukelkka, helppo

Liu”uta lautasliinaa lattiaa pitkin eteen ja taakse.

Hartiat korviin istuen, helppo

Kohota hartiat yhtä aikaa ylös ja laske hitaasti jarrutellen alas. Tee useita nostoja peräkkäin (=sarja). Pidä tauko ravistellen käsiä ja toista vielä kaksi sarjaa.

Sahaa puuta, helppo

Vedä kuminauha/painomansetti taakse kyynärpää koukistuen kuin sahaisit puuta. Palauta jarruttaen alkuasentoon. Voit myös kiertää ylävartaloa sahausvedon suuntaan ja seurata katseella kyynärpään koukistumista. Tee 5-10 sahausvetoa. Pidä tauko. Toista sarja uudelleen. Suorita liike molemmilla käsillä.

Kissaliike seisten, helppo

Vie kädet edessä yhteen ja pyöristä selkä. Ojenna sen jälkeen selkä ja vie kädet ulkokierrossa taakse lapoja lähentäen.

Takaisin edelliselle sivulle

Helppo Voitas-jumppa 2

Helpon Voitas-jumppa 2 yhdeksän liikkeen avulla voit harjoittaa voima- ja tasapainotaitojasi. Jumppa on julkaistu myös videona, jonka kesto on 32 minuuttia.

Löydät videon täältä: Voitas.fi Jumppavideot ja YouTube / Ikäinstituutti: Jumppavideot -soittolista

• Tee liikkeet rauhallisesti.
• Säilytä hyvä ryhti liikkeitä tehdessäsi.
• Pidä pieni tauko jokaisen eri liikesarjan välissä.
• Tehosta ohjelmaa käyttämällä 1-3 kilon tarrapainoja nilkoissa. Aloita kevyillä painoilla.
• Toista ohjelma päivittäin tai ainakin kaksi kertaa viikossa.
• Tee kutakin liikkettä 10-15 kertaa. Pidä pieni tauko ja tee sitten sama uudelleen.


 

Jaloilla tikaten, helppo

Nosta vuorotellen oikea ja vasen polvi ylös.

 
 

Keinuttelua sivulta sivulle, helppo

Keinu viemällä painoa jalalta toiselle ja jousta polvista. Voit myös nostaa varpaat irti alustasta painonsiirtojen aikana.

 
 

Siipien suhinaa, helppo

Jousta käsiä taakse esimerkiksi neljä kertaa, vaihda käsien asentoa ja tee joustot uudelleen. Jatka muutamia sarjoja.

 
 

Ristiaskeleet, helppo

Ota oikealla jalalla askel vasemman jalan eteen ja siirrä paino etummaiselle jalalle. Tuo oikea jalka takaisin alkuasentoon. Tee sama vasemmalla jalalla.

 
 

Potkukelkka, helppo

Liu”uta lautasliinaa lattiaa pitkin eteen ja taakse.

 
 

Hartiat korviin istuen, helppo

Kohota hartiat yhtä aikaa ylös ja laske hitaasti jarrutellen alas. Tee useita nostoja peräkkäin (=sarja). Pidä tauko ravistellen käsiä ja toista vielä kaksi sarjaa.

 
 

Sahaa puuta, helppo

Vedä kuminauha/painomansetti taakse kyynärpää koukistuen kuin sahaisit puuta. Palauta jarruttaen alkuasentoon. Voit myös kiertää ylävartaloa sahausvedon suuntaan ja seurata katseella kyynärpään koukistumista. Tee 5-10 sahausvetoa. Pidä tauko. Toista sarja uudelleen. Suorita liike molemmilla käsillä.

 
 

Kissaliike seisten, helppo

Vie kädet edessä yhteen ja pyöristä selkä. Ojenna sen jälkeen selkä ja vie kädet ulkokierrossa taakse lapoja lähentäen.